Algemene Voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicure Rixt en een klant waarop Pedicure Rixt deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Diensten

Pedicure Rixt zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Uiteraard ook volgens de code van Voetverzorger.

3. Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen worden gemaakt via de mail, telefonisch of whatsapp. De klant dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk - uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak - aan Pedicure Rixt door te geven. De afmelding kan per mail, telefonisch of whatsapp geschieden.

Indien de klant deze verplichting niet op niet tijdig nakomt, dan mag Pedicure Rixt 100% van de financiële vergoeding voor de gereserveerde tijd aan de klant doorberekenen.

Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Pedicure Rixt de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch de gehele afgesproken financiële vergoeding berekenen.

4. Tarieven en betaling

Pedicure Rixt vermeld alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar op de website en in de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief 21%btw. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de instrumentele behandeling en eventuele producten, contant of per betaalverzoek te voldoen.

5. Werkwijze, persoonsgegevens & privacy

Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een korte anamnese plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kunt u mogelijk doorverwezen worden naar een medisch-pedicure, podotherapeut of uw huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is Pedicure Rixt niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. Uw persoonlijke gegevens worden door Pedicure Rixt opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandeld volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw persoonlijke en medische gegevens worden uiteraard nimmer aan derden verstrekt! Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de klant ter beschikkings worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De klant heeft ten alle tijden recht op inzicht in eigen behandelgegevens.

6. Aansprakelijkheid

Pedicure Rixt kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die ontstaan is doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen en/of medicijngebruik.

7. Beschadiging en diefstal

Pedicure Rixt is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door de klant zijn meegenomen naar de praktijk. Pedicure Rixt is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie Provoet. Pedicure Rixt heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

8. Garantie

Pedicure Rixt geeft een week (zeven dagen) garantie op de behandeling en producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • De klant andere producten dan door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.
  • De Klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
  • De klant de adviezen niet heeft opgevolgd.
  • De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.

9. Klachten

Indien een klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, telefonisch, per mail of whatssapp worden gemeld aan Pedicure Rixt. Pedicure Rixt dient de klant binnen zeven dagen na ontvangst van de klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Pedicure Rixt de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Pedicure Rixt en klant niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de klant het geschil voorleggen aan de geschillencommissie.

10 Gedrag

De klant dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien de klant na waarschuwing onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicure Rixt het recht om de klant de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.